Søg i denne blog

lørdag den 28. april 2012

Et rigtig dårligt køb i en pæn indpakning!

Er normalt ikke det store brokkefjæs, men blev lige så henrykt over Urtekrams nye Nordisk birk serie, at det hele røg i indkøbskurven. Deres deodoranter har aldrig været rigtig gode til mig, men håbede lige denne nye ville være god, mild og svedlugtbekæmpende-Men ak og ve, gav den en uge, hvor jeg fra 5 minutter efter påsmøring lugtede af-hold fast: hest!!! Nu er den røget i skraldespanden desværre, vil ikke udsætte andre for samme oplevelse.. Det tog mig desuden 3 dage at komme tilbage til min egen lugt på trods af ivrige afvaskninger-Nu er jeg tilbage på hjemmelavet deo igen, og dufter dejligt, æv
!

13 kommentarer:

  1. Ha ha... jeg var også lige ved at smide nogle af deres produkter i kurven, men så så der var parfume i, hvilket min datter ikke er så god til og jeg desuden synes er unødvendigt - what a shame!

    SvarSlet
  2. Jeg købte håndsæben og blev også noget overrasket over at der var parfume i! Det skuffede - er ellers normalt glad for Urtekram.
    -og så må jeg lige spørge - hjemmelavet deo???

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja!!) Efter og under sidste amning gik mine lymfe- og svedkirtler helt amok, og jeg havde længe ikke kunne lide at bruge antiperspiranterne, der blokerer for udskillelsen af affaldsstofferne, og den hjemmelavede deo er ligeså effektiv som de købte, men er helt rene og uden crap Opskrift: Du tager simpelthen 2 spsk. tvekulsurt natron & 3 spsk. kokosolie.
      Bland godt og put deo-massen i en lille, skoldet glaskrukke.
      Denne deodorant blokerer ikke svedkitlerne, men neutraliserer bare de svedige bakteriers dunst.Smart og effektivt:)

      Slet
  3. Jeg er heller ikke specielt begejstret for serien, men mon ikke den er forsøgt lavet til "mainstream", siden man kan finde den i f.eks. Netto?

    P.S. Jeg vil også gerne vide mere om den hjemmelavede deo :-) Jeg bruger selv enten Cliniques rollon eller en krystal ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig ærgerligt..Jeg har skrevet opskriften ved ovenstående kommentar:)) Man kan evt tilsættet et par dråber æterisk olie, hvis man gerne vil have lidt duft i.

      Slet
    2. Super :-)
      Tak, Det lyder jo nemt - og alle ingredienserne har jeg jo stående i køkkenskabet.

      Slet
  4. Ej øv, men tak for info...var selv tæt på at kaste mig ud i den, da jeg så den i netto for nyligt! Holder mig til neutral....er altså ikke så sej som dig, at jeg lige for lavet den selv ;-) men vil bestemt prøve en dag!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tromborgs er også god, og så har Holly golightly en lækker en med rose, som jeg brugte i mange år, som også skulle være helt ren.

      Slet
  5. Hvor er du sej at lave hjemmelavet deo :) jeg bruger en fra Lancome, som er god, men måske også fyldt med lidt af hvert..... I øvrigt: ang. Det med at få mig på bloglisten. Jeg ANER ikke hvad der galt og jeg er SÅ træt af det. Er jo glad for at du vil have mig på. Jeg undersøger mere....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har prøvet igen, uden held, men det er bedre nu hvor man får en mail, når du har lavet et indlæg, men det er bare nemmest når bloggen ligger på listen, så er det lige til at gå ud fra den.

      Slet
  6. Har faktisk også været fristet. Mest fordi det er lidt irriterende at have den hjemmegjorte med på farten. Men det bliver den så forsat ved med at komme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige præcis også derfor jeg ryger i hver gang, men nu tror jeg bare jeg holder mig til den, ikke mere hest til mig..;)

      Slet