Søg i denne blog

torsdag den 28. juni 2012

En lille sideret!

Jeg plejede at lave denne her aubergine-ret, rigtig meget i mine spæde vegetarår. Nu er jeg stødt på nogle lidt andre variationer på Pinterest, og blev mindet om den igen.
DU SKAL BRUGE 2 FED HVIDLØG, EN LILLE HÅNDFULD FRISK KORIANDER, CA. 1 TSK URTESALT(ELLER ALM., JEG BRUGER HERBAMARE), LIDT PEBER, SAFTEN FRA 1/4 CITRON, 1/2 DL. OLIVENOLIE, 1/2 AUBERGINE, 1 TOMAT, 1/2 DL. FETA, OG ET SQUISH ÆBLECIDDEREDDIKE(ELLER HVAD DU HAR AF MADEDDIKE). Pres hvidløgen, og bland godt med hakket koriander, urtesalt, peber, citronsaft, og olivenolie. Varm en pande, på middel temperatur og hæld blandingen på panden, vend auberginer livligt i starten og lad dem ellers stå og blive langsomt brunede på panden, ca. 10-15 minutter. Tag auberginerne af varmen, lig dem på en tallerken, og drys med hakket tomat og feta, og lille squish æbleciddereddike. Auberginerne er lækre til fisk eller som en del af et tapas bord.

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud, dog håber jeg at du kun kun bruger ½ dl olivenolie og ikke 172 dl ;)

    SvarSlet