Søg i denne blog

søndag den 17. juni 2012

Den der kærlighedsaffære.

M/S Christine. Vores gamle baghave. Sommerferie chill sidste år. Vi havde hestefold direkte op af baghaven, det var RET så hyggeligt!!! Jeg er et par gange blevet spurgt lidt ind til Fejø, så derfor har jeg besluttet at fortælle lidt om Romancen. Første gang jeg kom til øen var for at besøge farmor, og jeg blev helt betaget fra første færd. Jeg er selv opvokset på landet, men det her havde en hel anden Morten Korchsk charme, med alle de smukke frugtplantager. Samtidigt tiltalte det mig, at det ikke var en decideret turist-ø. I de næste mange år kom vi meget på besøg hos Anne, og lånte også hendes fine hus, og jeg blev mere og mere hooked på at få eget hus. I 2004 kom der endelig et lille bitte hus der passede til salg. For 2 år siden, da vi var blevet 3 børn rigere, blev vores lille hus alt, alt for småt, og vi fandt et stort hus, vi kunne boltre os i. Det har også krævet en del arbejde og gør det stadig, og vi har heldigvis, som med det første hus, igen fået god hjælp af bedstefar. Vi er mange på Fejø, der har 'rigtige' huse, men som normalt eller halvt bor i, især København. Det tager ca 1,5 time at komme fra København til Kragenæs Havn, hvor man sejler fra med færgen, som tager 15 minutter. Husene er billige, og mange af dem har ikke bopælspligt. Der er både kreative, og engagerede sjæle, der søsætter flere gode projekter på øen, og der er både eget pinsekarneval, Skt. Hans fest og æblets dag, som alle er fantastisk hyggelige og samlende. Vi kommer hinanden meget ved dernede, og der holdes gode, smukke havefester. Både telefonsignalet og internettet fungerer enormt dårligt, men jeg elsker det simple liv, langt fra København når vi rammer øen.

4 kommentarer:

  1. Synes det er fantastisk hver gang du skriver/viser billeder fra Fejø. det må være rart med sådan et frirum med frisk luft, et godt samfund og masse tid til familien. Det gad vi godt herhjemme ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi elsker jo 'vores' københavn og kunne nok aldrig flytte fra byen, måske netop fordi vi har den diametrale i Fejø og livet der, som netop er vores tiltrængte pusterum.

      Slet
  2. Åh, Fejø ser fantastisk ud. Selv om vi har hus og have, kunne jeg godt tænke mig sådan et RIGTIGT fristed, hvor der bare er ren afslapning. Det ser så hyggeligt ud

    SvarSlet
    Svar
    1. For os er det i al fald, lige hvad vi har brug for, for at komme ned i gear. Især F, som nærmest arbejder fra han står op til han går i seng, er det et virkelig godt sted, at koble helt af:)

      Slet