Søg i denne blog

torsdag den 8. marts 2012

Hårklip og sladder!!



Jeg lider af frisørskræk! Da jeg som 7 årig gerne ville have langt hår, fortalte den lokale frisør mig, at det aldrig ville kunne lade sig gøre, mit hår var simpelthen for tyndt! Jeg besluttede alligevel at prøve, men ville aldrig lade ham sætte saksen i mit hår igen! 9 år gammel, var min største drøm, det lækre krøllede Madonna-garn, og til sidst gav min mor efter, igen sad jeg i frisørens stol til permanentkrøl, hvor han fuldstændig ødelagde mit hår, som stort set ikke kunne reddes ordentligt ud det næste år..Aldrig mere ville jeg sætte benene i hans salon, så derefter måtte min mor ganske forsigtigt, en gang om året, når spalternes spalter havde fået spalter, klippe et par centimeter af, og stille og roligt blev håret længere og lykken var gjort:) Da jeg blev model havde bureauet et samarbejde med Cha Cha Cha, vi lavede billeder mod gratis frisørtid-Søren Pjedsted var derfor den første rigtige frisør, der atter fik lov til at lave mit stadig lange hår, og kun halvårligt...stadig noget traumatiseret..Sidenhen lærte jeg dygtige og søde Dennis Knudsen(ovenstående billede, er fra en virkelig skør artikel i BT..) at kende-På det tidspunkt var mit hår så ødelagt af jobbet, at jeg måtte lade det klippe skulderkort, og køre med ekstensions, hvilket Dennis altid hjalp med. De sidste 9 år har den super dygtige makeup-artist Zenia Jæger fixet lokkerne, mens vi har ordnet verdenssituationen, og drukket masser af chai hjemme i vores køkken. Meget nemt og luksuriøst med 3 små børn. Søde Zenia er en meget travl kvinde, har selv 2 skønne drenge og pendler mellem Kbh og NY, så nu har jeg, for en periode i al fald, taget saksen i egen barm..hånd og lavet en rimelig klip, da modeljobs, graviditeter og amning stadig har tæret i mit hår, men det er jo forår, og der er magi i luften:)

4 kommentarer:

  1. Hold op, hvor du oplever meget-Det er virkelig en spændende blog du har lavet, mere af det:-) bedste hilsner Malene

    SvarSlet
  2. Ihh, hvor er du heldig, jeg har set forskellige artikler med Zenia, hun er så dygtig, gid det var mig/Sofie

    SvarSlet
  3. Zenia er super dygtig, en god frisør og vanvittig sød. Føler mig også meget priviligeret:)

    SvarSlet