Søg i denne blog

onsdag den 1. februar 2012

Vi er flyttet..

..og vi har flyttet grænser, flyttet os mentalt, og vi har flyttet rammerne for hvem vi er, siden jeg var her sidst!

Vi har fået en lille pige, Vega som netop er blevet 2 år. Hun er en bevidst, selvstændig lille dame, som sætter spørgsmålstegn ved de beskeder hun får-Hun spørger 'for'(Hvorfor) til det meste.., og hun tisser allerede på toilettet flere gange dagligt. Hun er fuld af humor, og hysterisk som kun en pige kan blive. Vega blev døbt i søndags i vores nye kirke af en skøn præst, der virkelig gik i dialog med Viggo, og hans mange store tro-spørgsmål. I den efterfølgende gudstjeneste brugte hun også deres samtale som reference om og om igen:-)
Vi har netop fået en ny psykolog til at kigge på Viggobassen, der i perioder kæmper med sit skrøbelige lille sind. Han har så svært ved at lukke ned, og spørgsmålene kører med hvad nu hvis, hvad nu hvis, hvad nu hvis konstant. Men når det er sagt, kunne vi ikke være mere heldige med forståelsen fra hans omgivelser. Han har den mest fantastiske lærer, der virkelig gør sit ypperste for hans velbefindende. Vi har også en læge der synes Viggo er helt fantastisk og hjælper med alt hvad han kan, og så har vi prioriteret, at jeg holder pause fra arbejdsmarked. Vincent vores lille blide mellemmand er hjemme i øjeblikket, mens han venter på ny institution, og sikke et privilege for både ham og jeg. Han får lov til at fylde, være den store, flytte grænser og være vred, og jeg får lov til at lave små projekter med ham, og få ham helt ind under huden igen. Han kæmper med sproget, og gik i efteråret, og starten af vinteren på sprogskole (fonologigruppe), det var supergodt og han blev lidt mere tryg ved ord og lyde, men kæmper dog fortsat med især F og S.

Tænk jeg startede med bloggen for at have et sted at lette trykket for mine tanker og bekymringer omkring mine ufrivillige aborter, komplicerede graviditeter og om Viggo, og jeg troede vitterlig aldrig, at drømmen om en storfamilie ville blive bragt til live, og idag er jeg mor til 3!!

Any way, jeg er tilbage på bloggen efter 3 år med dødsfald, bryllup, sygdom, og fødsel. Jeg har sundet mig, og er atter klar til at blogge om stort og småt!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar