Søg i denne blog

torsdag den 21. juni 2007

Update fra et venteværelse.

Der var ingen ventetid på Hvidovre i dag. Kom til scanning hos en virkelig sød og grundig sygeplejerske. Nu ser det endelig ud til at Vincent har taget et væksttilløb, og vægten var pludselig 2,2 kg-jubii. Tilgengæld er livmoderhalsen virkelig på retur, som det også føles, og sygeplejerskens bud var, at jeg nok ville gå i fødsel i løbet af 1-2 uger. Efterfølgende var jeg til lægesamtale hos Peter Hornnes. Han styrer gyn-obs området på Hvidovre, og virkelig mærkeligt at sidde der hos éns forhenværende øverste chef, men nu som patient..
Han konkluderede også, at det her blev sidste faste kontroltjek-så stenet, at nu sker det snart. Det jeg aldrig havde turdet håbe på! Hans bud var at fødslen ville gå i gang, et sted fra nu og 3 uger frem, men at jeg bare skulle klemme benene sammen, til og med søndag, hvor jeg runder fulde 34 uger.
Desuden mødte jeg en af de læger der fulgte graviditeten med Viggo på Gentofte, og som ved sidste graviditet, var den der besluttede, at jeg dengang skulle have et akut kejsersnit. Det er også ham, jeg har gået til udredning for aborterne hos, og som fulgte mig i starten af denne graviditet. Han smilede over hele hovedet da han så mig, og ønskede mig stort, oprigtigt tillykke med at være kommet så langt, og så talte vi kort om de sidste par måneder-det var skægt og uvirkeligt, da jeg aldrig havde troet, jeg ville nå så langt!

8 kommentarer:

  1. Jeg har det fuldstændig ligesom dig - fordi jeg jo er gravid med tvillinger ved jeg, at risikoen for komplikationer er der og 3. trimester er meget hård at komme igennem synes jeg. Har præcis de samme gener som dig og stadig tom måneder tilbage... Glæder mig også til at have to sunde babyer i armene - så kan jeg måske slappe lidt af... Yeah right!!:-)
    Fra en anden gammel sur mand (ved navn Søs)

    SvarSlet
  2. to måneder - ikke tom måneder!!
    "Der Alte"

    SvarSlet
  3. Åh hvor dejligt!!!
    -det er jo snart!

    Det skal nok gå godt, det lyder som om der er fod på det og at ham incent er en stærk lille krabat!
    -Glæder mig til at se ham på skærmen!

    SvarSlet
  4. Hvor er det godt, at du er så langt, at du nu kan se en ende på det :)

    Kram!

    SvarSlet
  5. Træls med generne - fedt at det er SNART. Så er det slut med alle bekymringerne om abort og for tidlig fødsel. (Ved godt at der så kommer andre bekymringer- men alligvel)

    SvarSlet
  6. Det bliver spændende.
    Det var faktisk Peter Hornes, der i sin tid gav mig diagnosen PCO!

    God weekend

    SvarSlet
  7. Hey søs...

    Dejligt lige at kunne følge med her når vi ikke er så gode til at få fat i hinanden:-) dejligt at lillemanden er blevet så stor.
    Du ringer bare når overskudet er der, og du ved vi står på standby til at hjælpe med viggo hvis behovet skulle komme.
    Vi ses knus Helene

    SvarSlet
  8. Spændende, spændende. Det lyder til at det alligevel kommer til at gå godt trods alt. 2,2 kg! Fantastisk.

    SvarSlet